2013. június 5., szerda

Arról, hogy ki legyen a Doktor

Kérdés: Mit szólnál ahhoz, ha Sir Ian Mckellen lenne a 12. Doktor? És ha már itt tartunk, mit gondolsz, ki lenne a legjobb választás a szerepre?

Azt gondolom, hogy ha öt évvel ezelőtt megkérdezted volna, ki legyen a 11. Doktor, nem lett volna a listámon Matt Smith, mert nem ismertem őt, és nem tudtam mire képes. És ha megkérdezted volna, ki játszhatná el Sherlock Holmes-t a modern feldolgozásban, nem mondtam volna, hogy Benedict Cumberbatch, mert őt sem ismertem.

Igazából szeretem, ha a Doktort játszó színész viszonylag ismeretlen, vagy olyan, akinek még nincs a háta mögött olyan nagy szerep, ami híressé tette volna. Egy olyan sztár, mint Sir Ian, amikor játszik, az összes eddigi szerepét magával hozza. Amikor John Hurt megjelenik a Name of the Doctor végén, látod az összes eddig szerepét, mindent, ami ő, beleértve azt is, hogy ő John Hurt. És ez így volt Derek Jacobi-vel is, amikor a Mestert játszotta.

De én szeretném látni a Doktort, mint a Doktor, olyan színészt szeretnék, akinél nem befolyásolnak az eddigi szerepei. Olyasvalakit, akiből majd sztár lesz. Szóval nem szeretném, hogy Helen Mirren legyen, vagy Sir Ian Mckellen, vagy Chiwetel Ejiofor, vagy valaki a híres színészek közül, akiket sokan szeretnének.

A Doktort akarom látni. Meg akarok lepődni. Azt akarom, hogy nézzem a fotót a színészről, és azt mondjam, hogy „de hogy is lehetne ő a Doktor?”. Hihetetlenül, örömmel és teljesen tévedni akarok, és hat résszel később csodálkozni akarok, hogy hogy lehettem ilyen vak. Mert ő a Doktor. Hát persze, hogy ő az.

(Ezt a tumblr-ön írtam, de azt gondoltam ide is ki kéne raknom.)

Neil a Doctor Who-ról (magyarul: Ki vagy Doki?) beszél, ami a BBC sci-fi sorozata és egyben a világ legrégebben futó sci-fi sorozata (idén volt a sorozat 50. évfordulója). A Doktor egy időlord a Gallifrey bolygóról, és egy kék telefonfülkével járja a teret és az időt, ami egy űrhajó, és belül SOKKAL nagyobb mint kívül. Az időlordok képesek a regenerálódásra, ha megsérülnek, vagy haldokolnak, és ilyenkor egy teljesen más testben születnek ujjá, teljesen más személyiséggel, de természetesen azonos emlékekkel. Így az 50 év alatt 11 színész játszotta a Doktor karakterét, a legutóbbi - a 11. - Matt Smith volt, és amikor a bejegyzést írta Neil, akkor derült ki, hogy Matt otthagyja a sorozatot, és valaki más veszi át a szerepet. Azóta kiderült, hogy ez Peter Capaldi lesz. Aki egyébként nem olyan ismeretlen, mint amilyennek Neil szerette volna, ráadásul egy kisebb szerepben már láthattuk őt a sorozatban, a 10. Doktort játszó David Tennant idejében. Jelenleg kíváncsian várja mindenki, hogy ezt megmagyarázzák-e valamilyen formában. Egyébként Neil hatalmas rajongója a sorozatnak, és eddig két epizódot is írt hozzá. És egyébként én is hatalmas rajongója vagyok a sorozatnak, ezért írtam róla ennyit, és még sokszor ennyit tudnék, de igyekszem leállítani magam. Lettie

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése