2013. október 18., péntek

Egy tökéletes hét

A turné június 13.-án indult, Bath-ben, egy előadással és egy dedikálással. Voltam az Államokban, Kanadában, aztán Angliában és Hollandiában, és végül Skóciában augusztus végén. A turné alatt aláírtam 75 000 könyvet, nagyrészt az ÓCEÁN AZ ÚT VÉGÉN-t. Hat hét múlva visszajöttem az Egyesült Királyságból, és csináltam egy mini turnét a FORTUNATELY, THE MILK-el. Ez volt a turné függeléke. Ennek ellenére volt néhány kedvenc pillanatom az évben, és ezek voltak a kedvenc előadásaim.
 
Az Egyesült Királyságban töltött első napomon elmentem Tori Amos (Tori Amos egy amerikai énekesnő/dalszerző/zongorista, Neil a Törékeny holmikban egy novellafüzért írt az egyik albumához, Különös kislányok címen. Lettie) gyönyörű musicalének, a THE LIGHT PRINCESS-nek a nyitó estéjére. Ez egy tündérmese, a feminizmusról, az ökológiáról, és arról, hogy legyenek érzéseink, és mutassuk is ki őket. Elképesztő alakítások, gyönyörű dalok, és ámulatba ejtő repülő-lebegő effektek. A közönség imádta, mindenki állva tapsolt a végén. Úgy jöttem ki, hogy biztos voltam benne, hogy megosztja majd a kritikusokat és a másnapi újságok tényleg elég vegyesek voltak. A Daily Mail kritikusai egy csillagot adtak neki, és úgy jellemezték azokat, akiknek tetszett, hogy „gyenge elméjűek”. A Daily Express öt csillagot adott neki és ezt írta:

A pantomim, a balett, a cirkusz, az opera és a zenés színház keveréke; ez az őrült, de gyönyörű fantasy dacol a bekategorizálással. Amos azt mondta, hogy ha valaki idehozza randizni a barátnőjét, az előadás után nyert ügye lesz. Nem én vagyok a legjobb az ilyen dolgok elbírálásában. Csak annyit tudok, hogy újra megnézem holnap, és holnapután.
Varázslatos.

Ian Lamb a Bloomsbury könyvkiadótól, több igazán élvezetes előadóestet is szervezett. Ezek egy irodalmi ebéddel kezdődtek a Savoy Hotelben, ami 2010-ben nyitott ki újra, egy három éves átalakítás után. Az étel csodálatos volt, a fogások között sétálgattam a mikrofonnal, beszéltem a könyvről, felolvastam, és válaszoltam a kérdésekre. Ez még csak a második ebéd volt, és nem hiszem, hogy az emberek, akik ott voltak, állandó vendégek lennének a Savoy-ban: egy valakit ismertem fel, a dedikálásokról, a legtöbb ember viszont egy kicsit idegesnek és ijedtnek tűnt. A Savoy személyzete nagyon kedves volt.



Voltam a BBC Radio 4 szombati reggeli műsorában a SATURDAY LIVE-ban, egy képregény készítővel, egy rock menedzserrel, Tori-val, és egy volt Yetivel (John Levene 1967-ben szerepelt a Doctor Who-ban, mint yeti és egy miniatűr yeti figurát vitt a stúdióba. A műsor leírása szerint Neil nem tudott koncentrálni a kis figura miatt, ami „a valaha létezett legkirályabb dolog” szerinte.:)) Lettie). Elbűvölő 90 perc volt a rádióban. Elfelejtettem beszélni a FORTUNATELY, THE MILK-ről.

Voltam Cheltenham-ben, beszéltem és aláírtam az ottani irodalmi fesztiválon. Később 400 ember állt sorba, legtöbbjük az esőben, én pedig nagyon rosszul éreztem magam emiatt. Együtt vacsoráztam Marcus Brigstocke-al, akivel először beszéltem azóta, hogy megcsináltuk az A SHORT FILM ABOUT JOHN BOLTON dvd változatának audiokommentárját. Ezt a rövidfilmet 2002-ben csináltam és Marcus volt a főszereplője.  Ezután Manchester-be mentem, egy másik könyves eseményre és dedikálásra, ez kevésbé volt hivatalos, és jelentősen kevesebb eső esett.

Másnap reggel első dologként, a BBC Breakfast Show-ban voltam vendég (Neil belinkelte, de sajnos nálunk nem elérhető a videó. Lettie). Általában az a megállapodás, hogy nem kérdezhetnek a könyvről, de a műsorvezetők (és a gyerekeik) olvasták, és imádták a FORTUNATELY THE MILK-et, és kérdeztek róla. Én pedig igyekeztem helyrehozni azt, hogy a rádióban nem beszéltem róla.

Az este megdöbbentő volt: volt egy beszédem a Reading Agency nevében, az olvasásról, a könyvtárakról, és a kötelezettségeinkről, amivel a világnak, és a jövőnek tartozunk. A beszéd előtt ültem a széken, és néztem a szavakat, amiket leírtam, és a lámpaláz egy furcsa formája jött rám, amikor úgy tűnik, hogy a leírt mondatoknak semmi értelme nincs. Aztán kínos félelemben érezve magam felálltam és elmondtam a beszédet, és valahogy volt értelme az egésznek, végül is az összes mondat mondat volt és működött.

A beszéd széles körben elterjedt, és megjelent a Guardian-ben, és az emberek mindenhol idéznek belőle, hogy elmagyarázzák másoknak miért fontosak a könyvek és a könyvtárak, ami csodálatos dolog.

A következő nap volt a legjobb. Korán kezdődött, amikor a feleségem Amanda az Egyesült Királyságba repült, hogy meglepjen. És mivel Amanda jól ismer, előtte nap írt egy üzenetet, hogy lehet, hogy meglep engem a FORTUNATELY, THE MILK esti előadásán a Westminster Central Hall-ban.

Néhány hetet együtt töltöttem egy tarka és csodálatos zenekarral, akik segítettek, hogy az este még szórakoztatóbb legyen. Ezen kívül Chris Riddell feljött velem a színpadra. Én olvastam, ő pedig rajzolt.

Az este elképesztő volt és pedig meghökkent voltam.

Körülbelül 2500 ember volt ott. A jegyek szinte azonnal elfogytak – kétszer akkora helyen kellett volna megszervezni az estét. Egyedül azt sajnálom, hogy nem volt ott több gyerkőc.

Andrew O' Neill volt a ceremóniamester. T.V. Smith és Tom Robinson két akusztikus dalt adott elő (és kalózt játszottak és efféléket); az egész Chris Riddell elképesztő vázlatrajzaival kezdődött; Siobhan Hewlett volt a kalózkirálynő, és ellopta a show-t; Mitch Benn visszalopta egy dallal Lady Kalózkapitányról; Tasha Hawley és Niamh Walsh pónik volta – amiért nagy tapsot kaptak a közönségtől – Niamh visszatért mint wumpire (fogalmam sincs mi ez, aki tudja kap egy sütit:) Lettie); Lenny Henry mint űrjárőr dinoszaurusz hatalmas tapsot kapott és válaszoltam a twitterről kapott kérdéseire. Aztán Amanda bejött és eljátszotta az Ukulele Anthem című számát, a FORTUNATELY THE MILK-el kapcsolatban átírva. És vége volt.

Chris Riddell rajzol

TV Smith és Tom Robinson előadja a THE THIN GREEN LINE-t

Mitch Benn, Andrew O'Neill, TV Smith, Niamh Walsh, Tash Hawley, Siobhan Hewlett

Mitch, Tim és Andrew egy nagyon fontos táncot adnak elő. Lenny Henry és én nem táncolunk.


(Ezeket a képeket a Flickr-en találtam, van fent több is.)
Nem lehetek elég hálás ezeknek az embereknek a tökéletes estéért.

(Akik a háttérben dolgoztak azért, hogy minden működjön: Andy Quinn a Foyles-tól, Alex Rochford a Time Out-tól, és az embereik, a bájos és tehetséges Holly Gaiman (aki természetesen Neil lánya Lettie), és a csodálatosan rémisztő Kelly Fogarty, aki segített hogy minden könnyebben menjen, és a gyönyörű backstage fotókat csinálta.)












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése