2013. augusztus 30., péntek

Sürgős levél egy férfitól, aki leszokott a Twitterről, a Tumblr-ről és a teáról

Ez a része - az angol rész és az utolsó - a mamutméretű dedikáló körútról van, ami június 13-án kezdődött és most ért csak véget. Közel 50 000 ember, valószínűleg 150 000 aláírt dolog. (Amikor azt mondom dolgok, beleértem a testrészeket, a babákat és egy hajkefét is. De többségében könyvet, és könyvet és még több könyvet.)

Rengeteg emlékezetes pillanat volt, igazi élvezet. Például elneveztek egy utat Portsmouth-ban Óceán az út végén-nek. És nem csak egy útról van szó: a Canoe Lake mellett van, ahol még a babakocsimban sétáltam, ahova elmentem a nagyszüleimmel (a Parkstone Avenue 36-nál, a házuk sarka körül volt). Néhány száz ember gyűlt össze a napon: Portsmouth polgármestere egy beszédet mondott, amiben Potrsmouth-i Írók listájára rakott (Dickens, Sir Arthur Conan Doyle és Kipling voltak még rajta). Portsmouth koszorús költője felolvasott két aranyos verset, aztán levettem az anyagot az út táblájáról és megöleltem egy csomó családtagot, és beszélgettem emberekkel, még egy 90 éves öreg úriemberrel is találkoztam, aki elmondta hogyan és mikor aludt, miután leszerelt a seregtől a második világháborúban, a nagymamám elvitte Péntek Esti vacsorára, és Ronnie bácsikám neki adta a tartalék öltönyét...

Megmosolyogtatott. Aztán megint, aznap minden megmosolyogtatott.

(A képek Elliott Frank oldaláról van: http://elliottfranks.photoshelter.com/gallery/Neil-Gaiman-event-18th-August-2013/G0000BGlc8FWrkSA/. Elliott fotósként volt ott -- és unokatestvéremként is.)

Aznap este volt egy igazán vicces találkozó Porthsmouth-i városházán (megelőzve egy teával a családomnak, akik ettől mind egy kicsit zavarban voltak és elragadtatva érezték magukat. A legjobb dolog volt, hogy számos idős néni magyarázta a másiknak, miért kellene megnéznie Amanda Dear Daily Mail videóját.)  Volt még ott egy Dalek is (Dr. Who sorozatban egy földönkívüli lény, akiknek célja kiirtani minden más fajt. Bővebben itt olvashatsz róluk. D'alember).


A következő mágikus találkozó az Ely Katedrálisban volt.

Így nézett ki a sor:


... csak körülbelül ezer ember volt itt, és ez végigtekergett az egész városon. (a kép innen van.) Ez a hely varázslatos és dedikáltam az embereknek a reggeli órákban, egészen addig, míg a tökéletes nyári délután alkonyatba majd éjszakába fordult, a katedrális denevérei pedig a fejünk felett repkedtek.


(A kép, a legjobb fotók közé tartozik, amit a http://narshada.co.uk/neil-gaiman-book-signing-ely-cathedral oldalon láttam).

Ez után Oxford és az Oxford Playhouse következett, majd a kedvenc beszélgessünk-a-színpadon rész. Lehetséges, hogy a legjobb beszélgetésem valaha. Philip Pulman-nel volt, aki okos és őszinte és mindene megvan amit kívánhatsz a kedvenc angoltanárodnak...

Szerencsére a legtöbbet felvették és felrakták a netre. (Ó nem a közönség kérdéseit...) Meg tudod hallgatni itt. Philip Pullman és én beszélgetünk könyvekről és szerzőkről, akiket imádunk, gyerekek képzeletéről, és hogy vajon viszünk-e történeteket az álmainkból.


És innen az Edinburgh-i Nemzetközi Könyvfesztiválról.

Meséltem az Emlékről és az Óceán az út végénről Charles Fernyhough-al, beszéltem a gyerekeim fantáziájáról Vicky Featherstone-nal (aki elhozott Skócia Nemzeti Színházából egy meglepően nagy fejű farkast, és egy babamalacot a Farkasok a falban előadásból), meséltem részletesen a képregényekről és a Sandmanről Hannah Berrynek, és Margaret Atwooddal, nos, igazából mindenről. (Tudtátok, hogy meglepően ijesztő Északi Boszorkány benyomását kelti? Ó, igen...)


Társbírója voltam egy IRODALMI HALÁLJÁTSZMÁNAK is. Amy Mason nyert. Olvasom a könyvét és a Birany Hatch-et Skinner sistrentől, és Craig Silvey könyvét és Craig Collins képregényeit... őszintén szólva olyan vagyok, mint egy bűnöző.

Meginterjúvoltak (és félig meddig vicces kérdésekkel nyaggatott Phil Jupitus és Mitch Benn) Ad Lib Komédia részeként a hogyishívják Rejtélyhez, és bámulatos volt.

Itt egy jó hanganyag a későbbi Scottish Book Trusttól, még agyhalottabb, a fesztivál része: http://www.scottishbooktrust.com/blog/reading/2013/08/neil-gaiman-interview-the-ocean-at-the-end-of-the-lane

Edingburgh-ből Dundee-ba mentem, ebédidőben dedikáltam és Invernessbe értem mindennek a végére. Egy jót beszélgettünk új barátommal Stuart Kellyvel, egy utolsó utolsó utolsó dedikálás (találkozó képek itt) és végeztem.

Itt egy fotó rólam, amint éppen végzek.

("Nem működik.")
(A kép innen van.)

Van fent egy videó most már az USA-beli részéről a turnénak... ad egy ötletet, hogy milyen volt -- 20 város 80 percben.


Most éppen helyreállok és megint író leszek. Egy kicsit furcsa. Jelenleg olyan fejfájásom van, amit akkor kapsz, ha koffeinelvonáson vagy, vagy túléltél egy turnét erős teamennyiséggel. Sétákra megyek és mindent együtt visszakapok. Kevésbé tűnök lestrapáltnak, ami jó.

Szóval egyelőre leszokom az olyan dolgokról, mint tea, twitter, tumblr és öh, valószínűleg minden másról is.

Fel fogok rakni egy alkalmi képet a dombról, gondolom.

...

Ez az interjú Amandával boldoggá tesz. Ez az egyetlen beszélgetés, ami kettőnkről szól: http://blogs.citypages.com/gimmenoise/2013/08/amanda_palmer_on_neil_gaiman_he_desperately_loves_to_be_surprised.php

...

Tényleg. Majdnem vége. Még néhány dolog, mielőtt eltűnök. Első dolgok először. KÉRLEK NÉZZÉTEK MEG EZT A VIDEÓT. Aztán terjesszétek. Osszátok meg. Meg fog mosolyogtatni titeket, és kaptok egy jó képet Scottie Young csodálatos munkájából...


Ez az amerikai előzetes.

Az angol trailer... nos, még nincs. TITEKET akarnak (igen, titeket) hogy segítsetek felvenni egy részét az előzetesnek:

http://www.gaimanbooks.com/ftmtrailer a link, ami elmagyarázza a narrációs versenyt.


Amíg a felülmúlthatatlan Harper Collins maga adja át a Fortunately, the milk felvételét http://harpercollinschildrens.tumblr.com/post/59489655003/giveaway-fortunately-the-milk-by-neil-gaiman

Attól tartok az angliai Fortunately, The Milk találkozóra (az egyik Bloomsbury társulva a Time Out-tal és a Foyles-szal) máris elfogytak a jegyek.

...

Lelépek, hogy író legyek, mint már mondtam. Ha van valami fontos, megírom: kiírom a gyönyörűséges ikrekre a Tumblr-re & Twitter-re.

A következő találkozó szeptember 14-én lesz Hackney Empire-ben, ahol én leszek a Könyv Hangja azon a nyitóestén, ami az Galaxis útikalauz stopposoknak rádióverzióját színpadra viszik. (A jegyekért http://www.hackneyempire.co.uk/hitchhikers.)

New Yorkban, jegyek az Este Neil Gaimannel és Amanda Palmerrel a Town Hallban, megünnepelve az eredeti turné CD változatát MÁR MAJDNEM ELFOGYTAK. Van még néhány jegy az erkély hátuljára. http://www.ticketmaster.com/event/03004B0CE260F20A

És végül a BlackBerry csinált egy nagyon limitált, nem eladásra szánt, számozott könyvet a Mesék naptáráról, ami ajándék lesz a támogatóknak és azoknak, akik segítettek a háttérben a létrehozásban. Itt meg tudod nézni, hogyan néz ki a könyv: http://www.creativereview.co.uk/cr-blog/2013/august/neil-gaiman-book (és itt tudod elolvasni a meséket és megnézni a képeket: http://acalendaroftales.com/)

...

És most, elmegyek aludni. Előző este azt álmodtam, hogy dedikálok. Mindenki, akit valaha ismertem a sorban állt és én csak dedikáltam, és dedikáltam, és dedikáltam...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése